با توجه به اینکه مشتری همواره اصلیترین سرمایهی هر مجموعهای است، جذب و نگهداشت و تعمیق وفاداری مشتری یکی از ضروریات هر کسبوکاری شدهاست. نیاز به ارایه خدمات وفاداری در قالب اعتبار، امتیاز و تخفیف و ایجاد باشگاه مشتریان یکی از روشهای مرسوم و لازم برای تمام انواع کسبوکارها شده است. تنوع خدمات مورد نیاز و حفظ اصل تکریم مشتری استفاده از سامانههای مکانیزه را ضروری ساختهاست.
ارایه خدمات باشگاه مشتریان مبتنی بر کارت بسیاررایج و متداول است و یکی از نیازمندیهای این امر سهولت عضویت در باشگاه و بهرهمندی از خدمات آن در سطوح مختلف عضویت اعم از عادی، ممتاز، ویژه و اعمال سیاستهای کسبوکار بدون دخالت نیروی انسانی است.